تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/09 - 11:27
کد خبر: 480672

حضور رئیسی در جمع نخبگان اهل سنت/ شرایط در حال رقم خوردن به نفع جریان مقاومت است

حضور رئیسی در جمع نخبگان اهل سنت/ شرایط در حال رقم خوردن به نفع جریان مقاومت است

رئیس‌جمهور، گفت: امروز امت اسلامی متحد و منسجم و برخوردار از هدف با هدایت و همراهی علمای شیعه و سنی، همه در جهت تامین منافع و عزت ملی حرکت می‌کنند و این نقطه اشتراک دولت و ملت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، 9 شهریورماه) در جمع علما و نخبگان اهل تسنن، گفت: یاد شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی، شهدای اهل سنت، شهدای شیعه از استان‌های مختلف همچنین شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم حرم، شهدای خدمت و همه کسانی که برای عزت این کشور تلاش کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: برای بنده و همکارانم حضور در این نشست باشکوه و نشستن پای سخن عزیزانی که سخن دین، مردم و مشکلات جای جای کشور را مطرح می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

رئیس‌جمهور، گفت: امروز امت اسلامی متحد و منسجم و برخوردار از هدف با هدایت و همراهی علمای شیعه و سنی، همه در جهت تامین منافع و عزت ملی حرکت می‌کنند و این نقطه اشتراک دولت و ملت است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه، جامعه متحد و امت منسجم اسلامی و معتقد به خدا را بزرگترین مانع تحقق خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود می‌داند، افزود: مستکبرین برای شکستن این سد بزرگ در مقابل خود دست به اقداماتی از جمله ایجاد اختلاف در امت اسلامی با فعال کردن امپراطوری رسانه‌ای و خبری و تبلیغی و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری برای قتل و خرابی با تکیه بر نمادهای اسلامی اما به قصد بدنام کردن و ضربه زدن به امت اسلامی و توحیدی، زد.

رئیسی با بیان اینکه توهین به مقدسات و نفس نفیس بهترین موجود عالم هستی، نبی مکرم اسلام و نیز تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بخش دیگری از تلاش‌های نظام استکبار برای شکستن سد بزرگ امت اسلامی از مقابل خود بود، اظهار داشت: امروز وحدت و انسجام امت اسلامی نه یک تاکتیک بلکه راهبردی اساسی است که باید مورد توجه آحاد مسلمانان در هر نقطه عالم باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شرایط در دنیا با افول قدرت‌های سلطه‌گر و به‌ویژه آمریکا در حال تغییر است، تصریح کرد: امروز قدرت‌های جدید و ائتلاف‌های نوظهور مثل شانگهای و بریکس و امثال آنها حرکت‌هایی برای مقابله با سلطه‌طلبی و یکجانبه‌گرایی نظام سلطه در عالم هستند.

وی با بیان اینکه شرایط به نفع جریان مقاومت در حال رقم خوردن است، خاطرنشان کرد: تا دیروز پشت میزهای مذاکره برای فلسطین تصمیم‌گیری می‌شد، اما امروز این مجاهدان فلسطینی و جریان مقاومت هستند که ابتکار عمل را در فلسطین در دست دارند و وقتی انسان شرایط دیروز و امروز را در فلسطینی مقایسه می‌کند، می‌بیند که پیروزی بدون تردید متعلق به جریان مقاومت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دیگر کسی سخن از سازش با رژیم صهیونیستی بر زبان جاری نمی‌کند، گفت: امروز حتی دیگر کسی سخن از تعدی و حمله به ایران بر زبان جاری نمی‌کند چرا که امروز شرایط تغییر کرده و ایران قدرتمند امروز با گذشته کاملا متفاوت شده است.

وی افزود: خون مطهر شهدا از جمله 15 هزار شهید اهل تسنن، خون شهید سلیمانی، تلاش‌ها برای پیشرفت‌های علمی و فناوری، دستاوردهای اقتصادی و حضور مستمر مردم بصیر و انقلابی در میدان به ویژه در مناسبت‌هایی نظیر 22 بهمن، روز قدس و نمازهای جمعه برای ایران اسلامی قدرت‌آفرین و پشتوانه عظیم جمهوری اسلامی هستند.

رئیسی با بیان اینکه امروز  شیعه و سنی در کنار هم و با اتکا به ظرفیت‌های عظیم کشور کارهای بسیاری را رقم زده‌اند و چهره شهرهای کشور نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده است تصریح کرد: باید نسبت به کارهای انجام شده شکرگزار خدای متعال بود و نسبت به کارهایی که باید انجام شود نیز با کمک و همراهی یکدیگر گام برداشت.

رئیس جمهور، وجود ۱۷ هزار مسجد، ۱۲ هزار ائمه جمعه و جماعت و صدها مرکز دینی اهل سنت در کشور را از برکات انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به فعالیت  یک هزار و ۷۰۰ مدیر سنی در دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: امروز در بخش‌های مدیریتی کشور شیعه و سنی فعالیت دارند و همواره تاکید بنده در جلسات شورای اداری استان‌ها استفاده از ظرفیت نیروهای بومی تحصیل‌کرده، صاحب تخصص، کارآمد و ذیصلاح بوده است.

وی، محرومیت‌زدایی به‌ویژه از مناطق مرزی کم‌برخوردار و همچنین بهبود وضع معیشتی مردم را از  اولویت‌های دولت برشمرد و افزود: مردم دلداده به خدای متعال بدانند که قطعا خیرات و برکات الهی بر این وحدت و انسجام ملت نازل خواهد شد و دولت نیز به عنوان خدمتگزار دغدغه معیشت مردم را دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

رئیسی با اشاره گزارش ارائه شده به رهبر معظم الان انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیئت دولت با ایشان، کاهش چشمگیر بیکاری در دو سوم استان‌های کشور با فعال‌سازی بیش از ۵ هزار واحد تولیدی و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل، افزایش دو برابری خرید گندم و رشد ۲۲ درصدی تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، رشد ۶ درصدی تولید و افزایش ۱۹ درصدی تولید را از جمله شاخص‌های مثبت رشد اقتصادی در کشور و نشانه فعال شدن تولید در صنایع و کشاورزی با تلاش و همت دولت عنوان کرد.

رئیس جمهور گفت: دولت شبانه‌روزی برای حل مشکلات تلاش می‌کند و به امدادهای الهی نیز باور دارد. دولت در این مدت همچنین 6 میلیون از جمعیت فاقد بیمه درمانی را به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده و تلاش کرده‌ایم سهم مردم و به‌ویژه دهک‌های کم درآمد هر چه بیشتر از هزینه‌های درمانی کمتر و کمتر شود.

وی با بیان اینکه آینده را بسیار روشن و امیدوارکننده می‌بینیم، افزود: دشمن به دنبال یاس‌آفرینی است و در این زمینه از هر سخن یاس‌آلود در جهت تحقق اهداف خود بهره می‌گیرد، اما وظیفه ما این است که در جامعه امیدآفرینی کنیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، تقویت ایمان و امید را وجه همت خود قرار دهیم.

رئیسی با اشاره به اینکه بستر و شرط موفقیت تلاش‌ها برای تقویت ایمان و امید، وحدت و انسجام است، اظهار داشت: رویکرد جمهوری اسلامی تقویت وحدت و انسجام در میان امت اسلامی است و چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان روز گذشته خود فرمودند ما به دنبال مناقشه با هیچ کشوری به‌ویژه در میان کشورهای همسایه و مسلمان نیستیم و دشمن اصلی امت اسلامی را آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

وی ادامه داد: صدق ادعای جمهوری اسلامی در تلاش برای وحدت‌آفرینی، حمایت از آرمان و حقوق ملت فلسطین است که بدون توجه به مذهب و آیین آنها و حتی در حالی که بسیاری از کشورهای عربی دست از حمایت از آرمان آزادی فلسطین برداشته‌اند، همچنان از این آرمان مقدس حمایت می‌کند.

رئیس جمهور بار دیگر بر ضرورت توجه به تلاش‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی تاکید کرد و گفت: مردم در ایران و کشورهای همسایه هزاران سال زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته‌اند اما امروز دشمن تلاش می‌کند میان شیعه و سنی و حتی سنی با سنی و شیعه با شیعه اختلاف ایجاد کند که باید مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آوریم.

رئیسی، حب اهل بیت (ع) را نقطه اشتراک شیعه و سنی دانست و تاکید کرد: همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم باید با تکیه بر نقاط اشتراک، برای تقویت ایمان و امید در جامعه تلاش کنیم؛ علما باید با بیان و دولت با عمل در راستای تحقق این هدف مهم تلاش کنند، دشمن می‌خواهد ما متحد نباشیم، اما انسجام و اتحاد همواره رمز موفقیت ما بوده است.

گفتنی است؛ پیش از سخنان رئیس جمهور 9 تن از علما و نخبگان اهل سنت به نمایندگی از مردم اهل تسنن نقاط مختلف کشور، به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و مطالبات آن‌ها پرداختند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top